hero-img

Handelsbetingelser på nyegardiner.dk

 

Hjemmesiden, nyegardiner.dk, er udarbejdet af Deco Group A/S, CVR-nr. 69974015, Bronzevej 8, 8940 Randers  SV, CVR-nr. 69974015, som er juridisk ansvarlig for hjemmesiden.

 

Telefonnummer: 70 60 59 72
E-mail: info@nyegardiner.dk

 

Når du handler på nyegardiner.dk indgår du juridisk aftalen med Nyegardiner.dk, CVR-nr. 69974015 (herefter benævnt “nyegardiner.dk”).

 

Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler mellem kunden og nyegardiner.dk

Handelsbetingelser

 

1. Bestilling, priser og sprog
Du kan kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler på nyegardiner.dk indgås aftaler på dansk.
Efter bestilling udsendes der automatisk en mail med din faktura til den e-mailadresse, som du har oplyst i forbindelse med bestilling.
 

2. Sådan handler du på nyegardiner.dk
For at foretage et køb på hjemmesiden skal du igennem 5 trin.
Konfigurer produkter og lige dem i kurven
Indtast dine personlige oplysninger
Vælg forsendelses- og betalingsmåde
Godkend vores handelsbetingelser
Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
 

3. Betaling
På hjemmesiden kan der betales med:
• Visa
• Visa/Dankort
• Visa Electron
• Mastercard
• Maestro
• JCB
• Dankort
• MobilePay

Alle betalinger foregår i danske kroner inklusiv moms.
Der opkræves ikke gebyr for betalingskort på hjemmesiden. Når du lægger en ordre på nyegardiner.dk er der tale om specialproducerede varer. Derfor hæves pengene på din konto med det samme. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 

4. Fragt
Hvis gardinerne er mindre end 1,85 m i bredden, sker fragten til en GLS pakkeshop, hvilket er gratis.
Ønskes levering til døren, er prisen kr. 59,-.
Er gardinerne større end 1,85 m i bredden, gælder følgende priser:
• 1,85 – 2,5 m. = kr. 129,-
• 2,5 – 4,0 m. = kr. 149,-
• 4,1 – 5,0 m. = kr. 199,-
• 5,1 – 6,0 m. = kr. 249,-
• 6,1 – 7,0 m. = kr. 299,-
 

5. Levering
Levering sker med GLS eller Danske Fragtmænd. Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, f.eks. angivelse af en forkert leveringsadresse eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af kunden.
OBS: Din ordre afsendes fra os inden for 20 hverdage fra bestilling.

Vi leverer til hele Danmark, inkl. Bornholm. Øvrige ikke-brofaste øer leverer vi ikke til. 

Express gardiner: Din ordre afsendes fra os inden for 3 hverdage fra bestilling.
Du modtager en mail med track & trace-link, når gardinerne afsendes.
For børn og unge (personer under 18 år): Aftaler på hjemmesiden kan alene indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.
 

6. Børn og unge (personer under 18 år)
Aftaler på hjemmesiden kan alene indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.
 

7. Fortrydelsesret
De varer, du køber på hjemmesiden, er specialproducerede varer. Det betyder, at varen produceres efter dine ønsker. Der er derfor IKKE nogen fortrydelsesret.
Hvis du mod forventning har fortrudt dit køb, kan vi desværre ikke give dig pengene retur, da produktet allerede er sat i produktion dagen efter bestilling.
 

8. Mangler, fejl og reklamationsret
Når du handler på nyegardiner.dk, finder købelovens regler om reklamation anvendelse.
Du har selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at er den købte vare mod forventning behæftet med mangler, er du, afhængig af den konkrete situation, berettiget til at få varen repareret (afhjælpning af mangler), ombyttet (omlevering), få et passende afslag i købesummen, eller, hvis manglen ikke er uvæsentlig, hæve købet. Dette er selvfølgelig betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

NB. Synlige fejl og mangler skal fremsættes skriftligt af køber inden 14 dage fra modtagelse af varen. Fejlens art og omfang skal angives under henvisning til bestillings-, ordre- faktura- og afsendelsesdato. Skjulte fejl og mangler skal angives inden 6 måneder fra varens modtagelse. Vi forbeholder os ret til at kræve defekte varer returneret til os. Alle produkter overholder gældende produktsikkerhedslovgivning.
Alle produkter er dekorative produkter med kortere forventet levetid, og produkterne er ikke beregnet til varig indbygning i bygninger.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du henvende dig på info@nyegardiner.dk eller kontakte support på telefonnummer: 70 60 59 72

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

NB: Gardiner produceret efter dine mål har en produktionsmargin på +/- 4mm.

Varen sendes til: Bronzevej 8, 8940 Randers SV.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 
 

9. Klageadgang
Ønsker du, efter først at have været i dialog med os, at klage over udfaldet af din reklamation, kan du rette henvendelse til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@nyegardiner.dk
 

10. Fragtskader
Modtages en pakke, hvor emballagen er synligt beskadiget, bukket, hullet eller trykket opfordres denne til at modtages med forbehold eller nægtes modtagelse. Venligst informer os med det samme i tilfælde af synlige fragtskader på info@nyegardiner.dk – gerne med billeder som dokumentation. Ordren sættes derefter på ny i produktion, og der må forventes en leveringstid på ca. 20 dage.

Ved ikke synlige fragtskader, altså hvor indholdet er skadet, skal dette meddeles til på info@nyegardiner.dk inden for 14 dage. 
 

12. Forbehold for priser, ordrebekræftelse og farvegengivelse
Der tages forbehold for udgåede varer, tastefejl, prisfejl og -ændringer, ligesom vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, vi ikke kan ekspedere grundet disse vilkår. Mailen, der modtages efter at en ordre er gennemført, er således alene en kopi af indkøbskurven og ikke nyegardiner.dk accept på, at handlen gennemføres.
Ligeledes tager vi forbehold for mulige afvigelser, hvad angår dessinfarver gengivet på hjemmesiden. Vi forsøger udelukkende at publicere naturtro billeder, men billedfarverne kan variere fra skærm til skærm.
 

Kontakt Support
Mail: info@nyegardiner.dk